Stelvio pass

fredag 21. juni 2013

I sidespeilet - oppsummering så langt

Lovet å komme med en oppsummering av turen. Den vil komme i to bolker.  Den ene kommer nå, og blir utifra mine opplevelser. Den andre kommer senere, og vil inneholde erfaringer vi har høstet på turen hva angår alt fra utstyr til planlegging, med mer. I dag har det vært strålende i Roma. Noen har sett på severdigheter, andre har fått litt service på kroppen, jeg har til og med fått service på sykkelen.
Måtte skifte bremseklosser framme og bak, pluss skiven bak, som det er "kast" i. Det går hardt utover utstyret når man er på langtur (bokstavelig talt). Heldigvis er det en sykkelbutikk like ved hotellet. De snakker bare Italiensk, men de forstod fort hva som var problemet med sykkelen. Siden sykkelen nå blir god som ny, har jeg tanker om å sykle fra Roma til Civitaveccia, hvor fergen til Sardinia seiler fra. Skal til Sardinia på ferie, og der er jo greit å ha sykkel. Vi skal bo på nordenden av øya, derfra går det hurtigbåt til Korsika, og der går de to første etappene av Tour de France. Skulle ikke forundre meg om jeg er langs veiene der på sykkel når Touren triller i gang.
Vi har hatt en strålende tur. Menneskene har fungert sammen, og det har vært mye latter og moro, men selvsagt også slit.
Vi har syklet totalt 2.664 kilometer, 24.214 høydemeter, 26 dager fra Larvik til Roma, drukket enorme mengder vann, men også litt kosedrikke på kvelder og fridager. Det er også helt sikkert at det er billigere å ta fly til Roma enn å sykle.
For meg (og helt sikkert også de andre) har dette vært en reise for livet, noe jeg kommer til å huske med glede og stolthet over å ha gjennomført.

Takk for meg, håper "I sidespeilet" har vært til glede for de som har fulgt oss.

1 kommentar: